wtorek, 7 czerwca 2016

Lekcja historii w klasie 4

Dzisiaj wybraliśmy się na lekcję historii do klasy 4. 
Na lekcji historii w klasie czwartej dowiedziałem się o początkach Polski. Nauczyciel opowiedział o tym, że kiedyś Słowianie przybyli do Polski, powiedział też o chrzcie Polski. Tematem zajęć był: ,,Początki Polski". 
Maks
Na zajęciach w klasie 4 z historii mieliśmy temat ,,Początki Polski". Mówiliśmy o Słowianach i o plemionach żyjących nad Odrą i Wisłą. 
Najbardziej podobało mi się jak rozmawialiśmy o rzekach.
Krzyś
Na lekcji historii siedziałam z Wiktorią i Asią. Dowiedziałam się, że byli tacy ludzie jak Polanie. Dostaliśmy pracę domową, żeby wyszukać w słowniku i napisać w zeszycie co to znaczy ,,dynastia". Najbardziej podobało mi się, gdy zaznaczaliśmy na mapie.
Wiktoria
Na lekcji historii poznaliśmy początki Polski. Najpierw były plemiona Słowian. następnie słowiańskie plemię Polan podbiło pozostałe plemiona Słowian. W tamtych czasach plemiona napadały na siebie i dlatego osad uzbrajano w fosy, mury, wieże/ wieżyczki itp. Kiedy Polanie podbili pozostałe plemiona Słowian zaczęła panować dynastia Mieszka I. 
Maciek
Na zajęciach z historii w klasie 4 mieliśmy za zadanie zrobić mapę myśli o początkach Polski. Robiliśmy też różne zadania na kartach pracy. Dowiedziałam się, że nad Odrą mieszkały takie plemiona jak: Opolanie, Ślężanie, a nad Wisłą: mazowszanie, Pomorzanie i Lędzianie. Najbardziej podobało mi się jak pan opowiadał o różnych ciekawych rzeczach.
Gabrysia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz