poniedziałek, 16 maja 2016

Z wizytą w klasie V

,,Dzisiaj o godzinie 8:30 byliśmy w klasie 5-tej na zajęciach z przyrody. Tematem lekcji było:,,Poznajemy właściwości magnetyczne ciał stałych". Najbardziej podobał mi się eksperyment, w którym poziom wody podniósł się, kiedy dziewczynki z klasy 5-tej wrzuciły do wody plastelinę".
Krzyś
,,Na początku zajęć dziewczynki z klasy V przeprowadziły dwa eksperymenty. W pierwszym eksperymencie dziewczynki mocno ściskały ołówek i sprawdzały czy się zmniejszy. W drugim eksperymencie sprawdzaliśmy czy więcej więcej wody wypchnie cała plastelina, czy w kawałkach. Następnie rozmawialiśmy o właściwościach różnych ciał stałych".
Maciek
,,Z zajęć zapamiętałam, że metal ma w sobie trochę magnesu. Najbardziej podobało mi się, kiedy pani pytała nas o właściwości mleka i cukru. Na zajęciach podobało mi się, bo było miło i szybko minął mi czas".
Paulina
,,Najpierw Marysia i Maja przeprowadziły doświadczenie. Najpierw ścisnęły ołówek i nic się nie zmieniło, ponieważ ołówek był z mocnego drewna. Potem wzięły słoik z wodą i włożyły tam plastelinę. Następnie zaznaczyły jak podniósł się poziom wody, wyciągnęły plastelinę i rozdrobniły ją. Włożyły kawałki do słoika z wodą, jednak nic się nie zmieniło. Z lekcji zapamiętałam, że w metalu jest trochę magnesu i że jak magnes jest taki sam jak drugi, to się nie połączą. Najbardziej podobało mi się doświadczenie przeprowadzone na początku lekcji". 
Wiktoria
,,Z zajęć klasy 5 zapamiętałem, że jeżeli magnes z drugim magnesem mają taki sam biegun to będą się odpychać, a jeżeli  magnesy będą miały inne bieguny to będą się przyciągać. Dowiedziałem się również, że ,,magnez" jest potrzebny naszemu organizmowi".
Maks
,,Najbardziej podobało mi się, kiedy pani Małgosia zapytała mnie, jakie właściwości ma mleko. Odpowiedziałam, że mleko ma smak, kolor i zapach". 
Gabrysia
,,Na lekcji dowiedziałem się jakie właściwości ma mleko (jako ciecz). Zobaczyłem też eksperyment polegający na wrzuceniu kawałka plasteliny do kubka z wodą, wyciągnięciu go i wrzuceniu go ponownie, ale podzielonego na parę kawałków. Za każdym razem zaznaczaliśmy poziom wody. Najbardziej podobał mi się eksperyment".
Franek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz