poniedziałek, 11 kwietnia 2016

,,Życie w jeziorze"

W marcu realizowaliśmy projekt ,,Woda to skarb” i kiedy skończyliśmy ten projekt zaczęliśmy omawiać temat ,,Życie w jeziorze”. Pani wpadła na pomysł żeby zrobić makietę. Najpierw zrobiłem z plasteliny błotniarkę stawową. Po zrobieniu błotniarki stawowej narysowałem szczupaka. Łyskę wykonałem metodą wydzieranki. Na kolejnych zajęciach zrobiłem grzybienie białe z papieru. Po zrobieniu grzybieni białych zacząłem robić szuwary. Na koniec zrobiłem ważkę i chmury.

Do zrobienia grążela żółtego potrzebna mi była bibuła zielona i żółta, do łyski wydzierałam kawałki papieru, a potem przyklejałam je na łyskę, którą następnie wycięłam. Grzybienia białego zrobiłam tak: najpierw wycięłam z papieru serce, na którym miał pływać. Potem wycięłam małe, kółeczko, białe płatki i przyczepiłam je do kółeczka i zrobiłam kulkę z bibuły i przykleiłam ją do listków.


Podczas robienia makiety jeziora wykonałem: bobra, perkoza dwuczubego, grzybienia białego i rzęsę wodną. Bobra zrobiłem z materiału i plasteliny. Perkoza dwuczubego stworzyłem metodą wydzieranki. Grzybienia białego natomiast z papieru i bibuły, a rzęsę wodną z plasteliny i włóczki.
Podczas tworzenia makiety wykonałam: czarną olchę, perkoza dwuczubego i grzybienia białego. Pień i gałęzie olchy zrobiłam z papieru szarego, a liście z różnych materiałów i z papieru. Perkoza zrobiłam metodą wydzieranki, wydzierałam kawałeczki kolorowej kartki. Następnie wydarte kawałeczki przykleiłam na kartkę tworząc perkoza. Grzybienia białego wykonałam tak: najpierw wycięłam liść, na którym miał pływać grzybień, a potem wycięłam małe, żółte kółko i przykleiłam do niego białe płatki.
Podczas robienia makiety wykonywałem: łyskę, okonia i nartnika. Łyskę zrobiłem z wydzieranki. Do zrobienia ważki potrzebowałem: płyty CD, sznurka, patyczków, plasteliny i nożyczek. Nartnika wykonałem z sznurka, plasteliny i wykałaczek. Okonia wyciąłem z kartki kolorowej i ozdobiłem flamastrami.
Przy makiecie jeziora zrobiłem: perkoza dwuczubego, pałkę wąskolistną, rogatka i grzybienia białego. Perkoza dwuczubego zrobiłem z wydzieranki. Pałkę wąskolistną z papieru szarego i brązowej plasteliny. Rogatka wykonałem z zielonej włóczki. Grzybienia białego wykonałem z papieru i bibuły.

1 komentarz:

  1. Podziwiałam Waszą makietę na szkolnym korytarzu. Jest cudowna!

    OdpowiedzUsuń